Правила поведінки водіїв та пішоходів в зимовий період


  • 14/03/2019
Правила поведінки водіїв та пішоходів в зимовий період

Підвищення числа аварій на дорогах при першій ожеледі і досить часті дорожньо-транспортні пригоди протягом всього зимового періоду, особливо якщо ожеледь з'являється раптово, свідчать про неготовність багатьох водіїв до водіння взимку. Навики зимового водіння є гарантією безпеки. Але, на жаль, не у всіх автошколах цьому навчають.

Перше, що необхідно зробити, це підготувати транспортний засіб до зими, провести технічний огляд і усунути наявні недоліки. Поміняти «гуму» на зимову. Наявність шипів не принципово. На голому, чистому асфальті шипи тримають машину гірше, ніж нешипована «гума», але добре допомагають на дуже слизьких ділянках дороги. У бачок омивача скла необхідно залити морозостійку рідину.

Якщо місце стоянки автомобіля знаходиться під відкритим небом і випав сніг, необхідно повністю очистити авто від снігу перед виїздом, так як неповноцінне очищення відчутно погіршує огляд для водія.

Не рекомендується виїжджати взимку на непрогрітому двигуні. Якщо немає можливості прогріти двигун, то найкраще в такому випадку – їхати повільно і не газувати, тобто на малих обертах двигуна.

Дуже важливо не здійснювати на засніжених дорогах різких маневрів, а виконувати їх треба плавно. Різке скидання газу може викликати обертання автомобіля навіть на прямій ділянці дороги, якщо під колесами зненацька виявився лід. Різкі рухи кермом призводять до заносів і розворотів. Педаль газу необхідно натискати плавно і дозовано, і точно також відпускати. Газ при зимовій їзді має бути мінімальним. Слід виключити рух накатом, щоб двигун міг взяти участь в гальмуванні. По можливості, гальмувати краще двигуном. Так само необхідно тримати велику дистанцію і гальмувати завчасно.

Потенційно небезпечні ділянки на зимовій дорозі знаходяться в безпосередній близькості від світлофорів, в'їздів на головну дорогу на нерегульованих перехрестях, в районі зупинок і інших місцях, де транспорт пригальмовує, зупиняється або починає рух. Під'їжджати до них або проїжджати такі ділянки треба з максимальною обережністю, оскільки вони не тільки відполіровані шинами автомобілів що гальмують і набирають швидкість, але і, як правило, відрізняються наявністю великої кількості пішоходів.

Автомобілі не можуть вчасно зупинитися на «вкатаному» до блиску снігу що раніше випав.

На заміських дорогах слизькі ділянки зустрічаються в зоні снігових переметів на узліссях лісу, в розривах придорожніх лісозахисних насаджень, на розвилках і перехрестях доріг, а також до і після крутих поворотів, перед якими багато водіїв пригальмовують, а потім збільшують швидкість руху.

Потрібно значно більше побоюватися інших учасників руху.

Не можна вважати, як це прийнято влітку, що досить швидкий і далекий пішохід встигне перейти дорогу до вашого прибуття, адже не виключено, що він тут же може посковзнутися, впасти і в підсумку опиниться у вас під колесами. Небезпечна навіть людини що стоїть на узбіччі. Вона може, зробивши необережний рух, зісковзнути під колеса з того валика снігу, з якого збирається спуститися на проїжджу частину.

На зимових дорогах всім водіям, необхідно бути гранично обережними, ні в якому разі не порушувати правила обгону, тим більше не перевищувати швидкісний режим, дотримувати дистанцію. Навіть незначні порушення правил дорожнього руху можуть призвести до трагедії. Адже ні для кого не секрет, що при ожеледі збільшується гальмівний шлях, та й різке гальмування призводить до заносів транспортних засобів. А найкраще, по можливості, утримайтеся від поїздок при складних погодних умовах.

Пішоходам слід переходити дорогу тільки по пішохідних переходах і на дозволяючий сигнал світлофора. Не поспішайте потрапити у лікарню.

При посадці у громадський транспорт не штовхайте один одного, дивіться під ноги, ставтеся з повагою до людей похилого віку. При виході з автобуса, тролейбуса не перебігайте дорогу з-за транспортних засобів, коли видимість для водія обмежена.

Всі ці істини для всіх знайомі. І якщо ми будемо їх дотримуватися, то забезпечимо безпеку собі та іншим учасникам дорожнього руху.

 

 

О.Забудько,

страховий експерт з охорони праці

управління виконавчої дирекції

Фонду соціального страхування України

в Чернівецькій області

 

Коментарі